Як доглядати за колесами?

Догляд за шинами

Автомобілісти стикаються з необхідністю зміни гуми двічі на рік: у середині весни і, ближче до кінця осені - зміна зимової на літню гуму. Хтось вважає за краще міняти тільки покришки, використовуючи цілий рік одні й ті ж диски, хтось має два повних комплекти коліс. Все залежить від того, кому як зручніше.

Точно також хтось вважає за краще весь рік кататися на універсальної, всесезонной, гумі, а хтось чітко розмежовує літні і зимові шини, вважаючи за краще кататися по льоду на якісних шипованих покришках. І тут право вибору залишається за водієм.

Але чи всі дотримуються правил експлуатації гуми? Чи багато хто знає, який догляд необхідний колесам?

Звичайно, при виборі гуми перевагу краще віддати добре зарекомендували себе брендам зі світовою популярністю. Це стане запорукою того, що з настанням наступного сезону вам не доведеться бігти в магазин за новим комплектом, тому що куплені рік тому вже зносилися.

Що стосується дисків, тут теж не все так просто. Так, естетичний вигляд автомобіля має велике значення, але користуватися в наших умовах колесами, відлитими з алюмінію, недоцільно. З настанням холодів литі диски стають ламкими і їх досить легко пошкодити, наприклад, зачепившись об бордюр. Тому правильніше з настанням зими ставити старі добрі «залізяки», а щоб виглядали вони не менш красиво, ніж алюмінієві, на них можна одягнути ковпаки, нестачі у виборі яких в наш час не спостерігається.

Час від часу диски необхідно чистити. При цьому зчищати потрібно не; тільки налиплу зовні бруд, а й те, що налипнуло на ободі, під покришкою. Зазвичай такі процедури робляться в шиномонтажі при зміні гуми. Для того, щоб виконати внутрішню чистку самостійно, необхідний набір спеціальних інструментів, в покупці яких сенсу немає. По-перше, часто користуватися ними ви не будете, по-друге, навіть при наявності інструменту вам не вдасться виконати балансування коліс, яка повинна проводитися після кожного зняття шини.

Щоб знос покришок був рівномірний, важливо стежити за тиском повітря. Контролювати його рекомендується, як мінімум, раз на тиждень. Показники необхідного для вашого автомобіля тиску прописані в техпаспорті, і норми можуть помітно відрізнятися, в залежності від завантаженості машини. До речі, якщо ви раптом виявите, що гума по краях зносилася більше, ніж в центрі, значить, повітря в них було менше норми, якщо ж виїдемо центр - колеса були перекочений.

Пам'ятайте, що взимку, коли температура повітря опускається нижче нульової позначки, повітря в шинах може стискуватися, через що показники тиску можуть бути занижені. Влітку, коли встановлюється спекотна погода, ті ж самі показники можуть повзти вгору. Звичайно, різниця буде не така величезна, як можна собі уявити. Зазвичай вона становить 0,1-0,2 бар. У таких випадках не варто, стрімголов, знижувати або підвищувати тиск. Можна спокійно їздити далі.

Звичайно, на знос шин впливає і стиль водіння. Різкі старти і гальмування помітно скорочують життя гуми. Негативно позначається на ній і неправильне регулювання мостів, т.зв. "розвал-сходження". Багато хто вважає, що мости необхідно регулювати кожного разу після зміни гуми, насправді ж ці процедури між собою ніяк не пов'язані. «Розвал-сходження» регулюється після масштабного ремонту ходової частини або, в обов'язковому порядку, після заміни рульових наконечників і сайлентблоков.

Що стосується балансування, то її рекомендується робити кожен раз після зняття покришки або, якщо не було потреби в ремонті коліс, раз в 20 000 км. Правда, диски з шиповану гумою можна балансувати частіше, тому що в ході експлуатації шипи губляться і виникає ледь вловиме биття колеса, яке з плином часу може привести до серйозних поломок в підвісці.

Цей сайт використовує cookie-файли. Ми зберігаємо наші cookie-файли та cookie-файли третіх осіб на пристрої з метою поліпшення навігації по сайту і вдосконалення функціональності сайту.

Приймаю