Установка шипів на шини: важливі нюанси

Шипи для зимової гуми встановлюються або в спеціалізованих майстернях, або на заводі-виробника. Сучасна конструкція шин передбачає їх продаж без шипів з підготовленими спеціальними посадочними місцями для них. Купуючи такі моделі, споживач повинен володіти хоча б початковими знаннями, щоб мати можливість проконтролювати їх установку.

Важливо знати глибину і діаметр (в дюймах) посадочних місць шини під шипи і мати хоч найменше уявлення про два стандарти у сфері виробництва шин: європейський і TSMI (норми Канадського інституту).

Наприклад, якщо глибина посадкового місця 12/32 дюйма, слід застосовувати шип європейського стандарту №9-11 (TSMI - №12). Якщо глибина 13/32 дюйма, підійде TSMI №13 (європейський №9-12). При цьому загартована частина шипа повинна чітко виступати над протектором, але на висоту не більше 2/32 дюйма, а «утоплення» нижче поверхні протектора не допускається. Шип повинен стояти вертикально з похибкою, що не перевищує 10 градусів.

Сам шип складається з двох частин: корпусу, який утримує його в протекторі, і робочого елемента (сердечника). За формою корпусу шипи класифікуються на одно-, дво- і трьохфланцеві, в залежності від кількості виступів для установки. Корпуси з декількома фланцями, що мають два чи три виступи, більш ефективні, оскільки їх конструкція не дозволяє шипам в гніздах розхитуватися. Фланці також захищають гніздо шини від бруду, вологи і корозії металевого корпусу.

Важлива вимога до шипів - знос. В ідеалі він повинен проходити рівномірно, разом з протектором, саме тому для їх корпусу застосовується більш м'яка сталь, пластик і легований алюміній. Пластик і алюміній дозволяють істотно знизити вагу шипів, знижуючи їх інерційність, тоді шип менше в'їдається в асфальт. Наприклад, якщо найлегший сталевий зразок важить 1,1 грама, то алюмінієвий варіант - 0,9, а пластиковий (дорожчий) взагалі 0,7.

Візуально шипи приблизно в два рази більші, ніж діаметр отвору під нього, тому їх установку здійснюють за допомогою пневматичного пістолета. Сама шина може стояти на автоматичному верстаті, на якому провертається колесо. Напередодні установки, як вимагають стандарти, отвори для шипів змащуються водою. Інші мастила, особливо на основі нафти, в даному випадку не застосовують. Одночасно з дорожнім полотном повинні контактувати 10 шипів, це норма. Вони розміщуються на протекторі ближче до бігової доріжки по краям, кожний з шипів повинен йти по своїй колії, а не потрапляти на прокладену попередником.

Скільки коштує зашиповані шини?

Розрахунки вартості роботи з установки шипів залежать від моделі колеса і його розмірів. Для колеса розміром R13 застосовується 100 шипів, ціна буде варіюватися в межах 20-30 доларів США (або 20-30 центів за шип. Як показує практика, часто дешевше і вигідніше купити шиповану гуму в готовому вигляді, ніж витрачати час і кошти для її доопрацювання.

Зимові шини з шипами на різьбі

Є варіант для установки шипів своїми руками. Існують шипи з різьбовою частиною, яку можна вкрутити в шину за допомогою шуруповерта або дрилі (по аналогії з саморізами). Загартована частина шипа повинна виступати приблизно на 3 мм. Сам шип повинен бути коротшим за висоту протектора на 1 мм, оскільки цього проміжку вистачає, щоб різьбова частина не діставала до шинного корду. При закручуванні варто скористатися спеціальною головкою (насадкою) для дрилі, її налаштовують таким чином, щоб шип виступав саме на 3 мм. Перевага цього методу в тому, що такого типу шипи не тільки легко встановлюються, але і демонтуються без проблем. Після установки шипів на шини їх слід обкатати.

Цей сайт використовує cookie-файли. Ми зберігаємо наші cookie-файли та cookie-файли третіх осіб на пристрої з метою поліпшення навігації по сайту і вдосконалення функціональності сайту.

Приймаю