Готуємо автомобіль до зими

З приходом перших холодів настає час задуматися про підготовку автомобіля до зими. Протягом декількох наступних місяців вашій машині доведеться працювати в досить важких умовах, таких як сніг, ожеледь, підвищена вологість і холод. Щоб ваш чотириколісний друг не підвів в холодну пору року, необхідно провести перевірку його технічного стану і обов'язково змінити шини. Починати це робити варто до того, як настануть перші заморозки. За статистикою, з приходом зими значно зростає кількість дорожньо-транспортних пригод, більшість з яких пов'язана з непідготовленістю транспортних засобів до погодних умов.

Перше, про що варто задуматися з приходом холодів - зміна шин вашого автомобіля. Умовно їх можна розділити на три типи: літні, зимові та всесезонні. Звичайно, було б дуже зручно круглий рік використовувати один і той же комплект гуми, але для багатьох автовласників цей варіант не підходить. Експлуатація всесезонних шин можлива тільки, якщо температура повітря не менше мінус п'яти градусів.

Зимова гума буває двох видів - шипована та нешипована. У цьому випадку вибір буде залежати від умов, в яких буде експлуатуватися ваше авто. При виборі зимових шин слід враховувати, чи будете ви користуватися автомобілем в місті або за його межами, а також те, наскільки суворі зими в вашому регіоні.

Для їзди по дорогах, на яких рідко побачиш асфальт, найбільш підходить шипована гума. Виробники постійно вдосконалюють шипи, і варіанти їх розташування на шині, з метою поліпшення зчеплення коліс і дорожнього полотна.

Для автовласників, які живуть в регіонах з більш м'якими зимами і з невеликою кількістю снігу, рекомендується використання нешипованних шин. У таких покришках малюнок протектора і склад гуми може бути різним. Серед нешипованних шин виділяють "скандинавський" і "європейський" тип. Перший відрізняється особливим малюнком, який забезпечує краще зчеплення на дорогах під час снігових і холодних зим. А другий підходить для теплої зими. Ці шини мають діагональний малюнок протектора, зі спеціальними прорізами, які виштовхують воду і бруд з-під коліс.

Слід пам'ятати, що у шин є термін придатності, який не повинен бути більше семи-десяти років з дати виробництва. У разі якщо вам ніде зберігати другий комплект гуми, ви можете скористатися послугами "шинного готелю", які пропонують багато автосервіси. Після того, як ви "переобуете" свій автомобіль, варто проїхати на ньому сто-двісті кілометрів на спокійному режимі, щоб оцінити поведінку авто на зимовій дорозі.

Підготовка авто до зими не обмежується зміною гуми

Однією з найдорожчих деталей машини є її кузов. У суворих умовах зими він піддається впливу вкрай агресивного середовища. Реагенти, якими посипають дороги, можуть посприяти тому, що з незначною корозії до весни у вас виросте велика проблема. Тому до приходу зими вам необхідно оновити і перевірити антикорозійне і лакофарбне покриття вашого автомобіля, а також перевірити стан ущільнювачів, які можна обробити спеціальним силіконовим мастилом.

У холодну пору року необхідно особливу увагу приділити гумовотехнічним виробам. Пам'ятайте, що вихід з ладу однієї невеликої деталі зможе викликати ланцюгову реакцію, і з приходом весни вам доведеться серйозно ремонтувати або зовсім змінювати "залізо" .Також необхідно перевірити сайлентблоки, амортизатори і гальмівну систему. Невелика нерівномірність при спрацьовуванні гальм може стати причиною серйозного заносу.

Взимку відбувається загострення "електричних захворювань" автомобіля. Через вогкості і солі, які постійно оточують машину, відбувається порушення електричних контактів. Це стосується і силових контактів акумулятора, і інших електричних ланцюгів. Поганий контакт може стати причиною пожежі.

Необхідно перевірити і акумулятор, так як взимку на нього навантаження найбільша. Підвищення навантаження на узвозі, коли стартер розкручує мотор в маслі, густому на морозі, може привести до великої витрати ємності акумулятора, а генератор просто не встигає її поповнювати. Сильно розрядившись на морозі, він може просто замерзнути і прийти в непридатність.

Рідина омивача для скла повинна бути зимової. Не варто на ній економити, так як до складу дешевих рідин часто містять токсичний метиловий спирт, а не безпечний ізопропіловий або етиловий.

У разі якщо в теплу пору року ви доливали з систему охолодження двигуна звичайну воду, то необхідно пам'ятати, що отримана суміш буде замерзати при температурі набагато вищою, ніж потрібно під час зимової експлуатації. Якщо рідина замерзне, то це може привести не тільки до пошкодження системи охолодження, але і поломки блоку циліндрів. У холодну пору року використовуйте тільки зимовий антифриз.

Безумовно, приємно і комфортно добиратися на роботу в улюбленому теплом автомобілі. Але в сильні морози, хуртовини або ожеледь все ж краще не ризикувати і скористатися громадським транспортом.

Удачі на дорогах! І комфортної зимової їзди!

Цей сайт використовує cookie-файли. Ми зберігаємо наші cookie-файли та cookie-файли третіх осіб на пристрої з метою поліпшення навігації по сайту і вдосконалення функціональності сайту.

Приймаю