Чи часто Ви перевіряєте тиск в шинах свого автомобіля? Адже оптимальне внутрішній тиск повітря в шинах найважливіше в щоденному догляді з шинами. Правильне внутрішній тиск підтримує рівномірний тиск протектора в плямі контакту при зіткненні з землею і перешкоджає нерівномірному зносу шини. Також, завдяки зменшенню опору коченню і швидкому відводу тепла, забезпечується стабільний рівень внутрішнього нагріву.
У цій статті ми розповімо Вам про те, до яких наслідків призводить неправильний тиск в шинах і про умовах для підтримки правильного внутрішнього тиску.
Недостатній тиск в шинах:
створює нерівномірний розподіл тиску на поверхню дороги, тому погіршуються зчіпні властивості, і відбувається передчасний знос шини;
призводить до збільшення амплітуди деформацій, підвищеного нагрівання і, таким чином, втрати енергії, яка проявляється в підвищенні опору коченню і збільшенні витрати палива;
при тиску на 20% нижче норми спостерігається зниження терміну служби в середньому на 30%;
шина не тільки швидко зношується, а й стає небезпечною: на швидкості понад нагрівається, руйнується її каркас. Така покришка може лопнути або розбортуватися на повороті або при наїзді на перешкоду.
Надмірний тиск в шинах:
шина стає жорсткою, легше котиться, але втрачає свої зчіпні властивості з дорогою;
при попаданні в яму не тільки покришка може пошкодитися, але також зростають навантаження на елементи кузова і підвіски;
жорстка шина передає більше шуму в салон автомобіля і приносить дискомфорт при управлінні.
Головні умови для підтримки правильного внутрішнього тиску повітря в шинах:
Обов'язково треба користуватися або автомобільним компресором або перевірити стаціонарним компресором на заправних станціях, але не вимірювати тиск «на око». І перед тим як вимірювати тиск в шинах, переконайтеся що покришка «холодна». Всі значення тиску в шинах в інструкції на автомобіль вказані «на холодну». Через прогину корпусу все шини під час експлуатації генерують тепло і підвищений тиск, який повертається до нормального рівня після охолодження. Підвищення тиску під час їзди - нормальне явище, тому не слід «здувати» шини - знижувати тиск в шинах, в яких воно піднялося з-за нагріву.
Рекомендований робочий тиск в шинах вказується як виробниками автомобілів, так і виробниками покришок. Якщо на машині встановлені колеса передбаченої розмірності, при перевірці тиску власник в першу чергу повинен виконувати рекомендації автовиробника. Якщо на автомобілі встановлені шини нештатного розміру, більш широкі, то рекомендується завжди підтримувати в них тиск, показник «повної» завантаження. Також, якщо у встановлених шин індекс навантаження менше, ніж у штатних покришок, тиск необхідно збільшити на 0.1 атм. на кожну одиницю навантаження. Тобто якщо замість шин з індексом навантаження 92 встановлені шини з індексом навантаження 90, то тиск в них повинно бути більше на (92-90) * 0.1 = 0.2 атм.
Іноді на автомобіль ставлять нестандартні покришки - високо- або низькопрофільні. У цьому випадку тиск в них необхідно підтримувати відповідно до рекомендацій їх виробника. Схожа ситуація може бути і при установці зимових шин, так як конструктивно вони значно відрізняються від літніх, а значить, робочий тиск в них інше. У зв'язку з цим купувати шини краще в спеціалізованих магазинах, де продавці здатні дати кваліфіковані рекомендації. У літні місяці якомога частіше перевіряйте тиск і залишкову висоту малюнка протектора ваших шин.
Тиск повітря може природним чином знижуватися в процесі експлуатації, тому необхідно проводити регулярні перевірки. Краще за все це робити перед далекими поїздками або хоча б раз на тиждень.
Існують два основні чинники, які найбільш часто і суттєво впливають на тиск в шинах: температура і навантаження. Багато про це не знають, тому при зміні погоди, що супроводжується великими перепадами температур, тиск в шинах не контролюють.
При перевірці пізньої осені або взимку, тиск повітря в шинах є низьким, його слід доводити до значення рекомендованого автовиробником.
Коли варто підвищувати або знижувати тиск в шинах
В інструкціях по експлуатації автомобілів значення робочого тиску частіше вказуються при частковому завантаженні і рідше - при повній. Практично всі власники авто, як правило, знають тільки одне значення - перше. Про те, що після повного завантаження воно зростає, а тим більше про те, яким воно має бути, рідко хто замислюється. В цьому і полягає небезпека. Уявіть собі, що ви завантажили машину «під зав'язку» і десь на трасі вам захотілося, для вірності, виміряти тиск. Замість покладених двох атмосфер манометр покаже всі три, що, природно, буде вищою за норму. Реакція на це одна - довести тиск до норми, тобто приспустити шини. В результаті завантажений автомобіль рухатиметься на напівспущених колесах, що тягне за собою зменшення їх ресурсу і збільшення витрат.
Для їзди по бездоріжжю і при подоланні водних перешкод тиск в шинах можна не змінювати. В дійсно складних умовах, при нестачі тяги, можна потроху знижувати тиск для поліпшення зчеплення з поверхнею. Після подолання важкої ділянки необхідно обов'язково відновити нормальний тиск. У будь-якому випадку, щоб уникнути пошкодження шини, не треба знижувати тиск в шинах нижче 1 атм.
При їзді по камінню і снігу підтримуйте тиск в нормі, так як знижений тиск збільшує ризик пошкодження шини. Для подолання сипучого піску можна знизити тиск для збільшення тяги.
Правильний тиск в шинах дозволяє використовувати максимум можливостей автомобіля, збільшує термін експлуатації шин. Дуже важливо стежити і підтримувати в шинах правильний тиск!