Енергозберігаючі шини - переваги і актуальність
Багатьох водіїв хвилює проблема зниження витрати пального, особливо на тлі подорожчання всіх видів палива. Автомобільні шини відіграють важливу роль в процесі оптимізації витрат пального. Тому виробники постійно вдосконалюють їх конструкції і хімічний склад. У західних країнах ця робота набула ще більшої актуальності через посилення екологічних норм, які пред'являються до автотранспорту.
Найбільш відомим проривом в цій області стало створення енергозберігаючих шин. Перші зразки енергозберігаючих шин були створені компанією Michelin в 1992 році. Головними властивостями нових покришок стали суттєва економія палива і зниження викидів шкідливих речовин через зменшення коефіцієнта опору коченню. Даний ефект вдалося досягти завдяки застосуванню нового складу гумової суміші, з якої виготовляються покришки. Компанія Michelin використала замість технічного вуглецю перероблений кремній, видобутий з чистих і високоякісних пісків. В результаті цього, шини вийшли більш міцними і надійними, стали менше нагріватися при їзді і забезпечили більш щільний контакт з дорогою.
Важливу роль в забезпеченні енергозберігаючих характеристик відіграє і конструкція покришок зі спеціальним малюнком протектора. Щоб знизити опір коченню, розробники зменшили глибину канавок протектора. Ресурс таких шин зменшився, але виробники вирішили це питання, передбачивши можливість фірмової нарізки нового малюнка на даних покришках. При цьому властивості відновлених виробів не відрізняються від нових. Оригінальний малюнок протектора і нові матеріали також допомагають скоротити гальмівний шлях і підвищити безпеку пасажирів.
За 20 років енергозберігаючі шини міцно влаштувалися на ринку і заслужили повагу у споживачів. У Росії ці вироби не користуються великим попитом, так як багато вітчизняних автолюбителів не знають про їх переваги. Дослідження показали, що нові шини дозволяють заощадити близько 200 грам палива на кожні 100 кілометрів пробігу автомобіля. Експлуатаційний ресурс енергозберігаючих покришок становить 45-50 тисяч кілометрів. Якщо порахувати економію пального за такий пробіг, то вийде істотний показник. Високі технологічні вимоги і використання передових матеріалів визначають єдиний недолік таких шин - високу вартість. Але економія на паливі повністю покриває всі витрати на покупку енергозберігаючих шин.
Енергозберігаючі шини - це вже реальність. Їх ефективність доведена багатьма випробуваннями і довгими роками експлуатації. Ці технології продовжують розвиватися і нові моделі енергозберігаючих покришок вже здатні конкурувати з традиційною «довгограючою» гумою. Максимальний ефект такі шини демонструють у великих автопарках і компаніях, які займаються міжміськими перевезеннями.