Кожен водій рано чи пізно стикався з пошкодженнями шин. І, як правило, в таких ситуаціях краще звертатися до фахівців. Однак бувають ситуації, коли неприємність застане на трасі і одного запасного колеса не достатньо. Тоді ремонт автомобільних шин своїми руками неминучий. В інших ситуаціях деякі автолюбителі воліють ремонтувати свої колеса самі, вважаючи, що це і дешевше, і якісніше.
Спосіб ремонту буде залежати від типу шини, а також від того, яка частина ушкодилася і від виду пошкодження.
Для початку уточнимо, які типи гуми існують:
камерні шини (які являють собою комплект з камери і покришки);
безкамерні (які служать одночасно і покришкою, і камерою);
діагональні (у яких нитки корду перетинаються);
радіальні (з паралельними нитками корду в каркасі).
Вид і ступінь пошкодження можливо визначити тільки після того, як шина буде оглянута зсередини і зовні, тому її бажано зняти з обода. Після проведення даної процедури вибираємо матеріал і спосіб ремонту.
Останній вимагає розмітки місця пошкодження всередині і зовні шини, видалення сторонніх предметів, очищення поверхні навколо пошкодження, адже будь-яке забруднення зменшує надійність герметизації.
Розглянемо докладніше ремонт безкамерних шин своїми руками. Якщо є невеликий прокол, то рекомендується комбінований метод із застосуванням ніжок грибка і латок. Він прийнятний для безкамерних покришок автомобілів всіх класів. Подвійний метод ремонту добре працює і при куті проколу, що перевищує 25 °. Тут застосовується ніжка грибка, яка закладає канал отвору, і латка, покрита сірою гумою. Слід пам'ятати, що якщо ремонтується швидкісна шина, то діаметр проколу не може перевищувати шести міліметрів. І такий ремонт прийнятний тільки для зони протектора. Всі необхідні матеріали та інструменти для описаних робіт ви знайдете в комплекті для ремонту безкамерних шин.
Спрощеним або ж дорожнім способом вважається ремонт шини без розбортування. Такий ремонт дає можливість завершити поїздку в разі відсутності запаски, нестачі часу або невідповідних умов. У даній ситуації ви можете застосувати герметики, джгути або вставки. Перераховане, поряд з іншими необхідними інструментами і матеріалами, входить в ремкомплект для ремонту шин своїми руками. Але ви маєте можливість самостійно укомплектувати «аптечку», вкласти туди всі необхідні інструменти і матеріали для ремонту шин.
Через вентиль герметик вводять в пошкоджене колесо, де він розтікається і здатний закрити дрібні проколи і невеликі отвори в плечовій зоні або боковині, на біговій доріжці. Джгути і вставки встановлюють в проколи зовні шини.
Слід пам'ятати, що після завершення поїздки шину потрібно остаточно відремонтувати, знявши з обода.
Навіть шини Bridgestone, Nokian, Toyo, які показують неперевершені якості і відмінні показники в експлуатації, можуть бути схильні до пошкоджень. І щоб їх було менше, варто правильно їх експлуатувати.
Кожен знає, що автомобільна гума кваліфікується за багатьма критеріями, і один з основних - сезонність.
Літня гума для авто може добре працювати при температурі не нижче плюс сім. На зміну літній гумі прийде зимова. Суміш, з якої вона виготовляється, набагато м'якша, в результаті чого шини не замерзають в холоди. Компромісним рішенням можуть стати всесезонні покришки, у яких половина протектора літня, а друга половина - зимова. У цьому випадку не варто хвилюватися про зміну шин, однак, якість буде поступатися.