І так розберемо основні причини виникнення або появи вібрацій на рульовому колесі автомобіля. Почнемо з ознак, або простіше сказати симптомів, коли з'являється вібрація керма. Вібрації керма можуть бути постійними при русі автомобіля або з'являтися при досягненні певної швидкості .
Кермо автомобіля може вібрувати, коли ми розганяємося, рухаємося, відпускаємо газ (гальмуємо двигуном), або натискаємо на педаль гальма. Вібрація керма, яка з'являється на певній швидкості, то причина такої вібрації - це дисбаланс обертових частин автомобіля (неврівноваженість обертових мас). При цьому в першу чергу необхідно перевірити чистоту колісних дисків, так як прилипший і засохший бруд всередині колісного диска має вагу, який і створює дисбаланс. Якщо диск чистий і на ньому немає бруду, значить необхідно перевірити балансування коліс в зборі, на балансувальному стенді і усунути дисбаланс. Причини розбалансування колеса може бути дві:
1. Дисбаланс шини виникає внаслідок нерівномірного зносу (перевірити розвал-сходження), опуклості на шинах «шишки» від ударів (обрив корду), неправильний ремонт (великі латки на шині).
2. Дисбаланс дисків внаслідок порушення геометрії диска від удару.
Проблему розбалансування коліс і дисків можна вирішити відвідавши спеціальний шинний сервісний центр, в якому на спеціальному обладнанні можливе усунення дисбалансу дисків і колеса в зборі. Дрібний дисбаланс шини можна усунути в шинному сервісному центрі, але якщо дисбаланс значний, то балансування нічого не дає, і шина потребує заміни.
Причиною вібрацій керма також може бути неправильна установка коліс, в разі якщо параметри колісного диска не підходять за параметрами до маточини автомобіля.
Так само вібрація виникає в результаті неправильного затягування колісних гайок і болтів, які слід затягувати по черзі з протилежними, при цьому колесо повинно знаходитися в підвішеному стані.
Якщо вібрації на кермі з'являються при гальмуванні, головною причиною таких вібрацій може бути нерівномірний знос гальмівних колодок і дисбаланс гальмівних дисків. Дисбаланс дисків в основному виникає внаслідок сильного зносу або при попаданні на сильно нагрітий диск води, в результаті чого диск змінює геометрію «веде». Усунути цю проблему необхідно помінявши гальмівні диски і гальмівні колодки на нові. Так само можна усунути биття при гальмуванні проточкою і балансуванням гальмівного диска, якщо дозволяє його розмір, з подальшим притиранням гальмівних колодок. Вібрації керма при розгоні, в русі і при гальмуванні можуть бути внаслідок деформації або зносу інших елементів підвіски автомобіля. Визначити таку причину вібрації можна, вимірявши биття при обертанні підвіски в підвішеному стані.
Вібрація керма може виникати через неправильний розвал-сходження коліс, внаслідок чого буде видно нерівномірний знос шин. У будь-якому випадку, якщо ви помітили вібрацію на рульовому колесі, потрібно якомога швидше виявити і усунути несправність, так як справний автомобіль - це гарантія вашої безпеки та безпеки оточуючих при русі автомобіля.